dc.contributor.author | Author::Seehuus, Rikke Amilde | en_GB |
dc.contributor.author | Author::Rise, Ørjan Rogne | en_GB |
dc.contributor.author | Author::Hannay, Jo Erskine | en_GB |
dc.contributor.author | Author::Wold, Roar | en_GB |
dc.contributor.author | Author::Matlary, Philip | en_GB |
dc.date.accessioned | 2020-02-26T14:22:09Z | |
dc.date.available | 2020-02-26T14:22:09Z | |
dc.date.issued | 2020-02-21 | |
dc.identifier | 1380 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-464-3255-7 | en_GB |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12242/2688 | |
dc.description.abstract | When planning a military operation, it is important to explore possibilities and understand consequences
of the plan. To this end, wargaming can be used for assessing possible courses of
action (COA) for own and enemy forces. Traditionally, this is done by humans alone, drawing tactical
graphics and moving pieces representing military units on a large map. We propose that computerassisted
wargaming holds a potential to help military commanders visualize, evaluate and share
different possibilities and consequences, beyond what is supported by the traditional and current
methods.
“Simulation-supportedWargaming for Analysis of Plans” (SWAP) is a research prototype of a decision
support system (DSS) for military, tactical planning. The system consists of a simulation system that
runs in the cloud, and an intuitive web-based, graphical user interface that does not require a lot of
training. The user interface has basic functionality for terrain analysis, such as route planning and
identification of favorable vantage points around a target area. A user can assign basic tasks to units
and create phase lines to coordinate task executions, thus specifying a COA. The user can then
choose to simulate the COA to reveal possible consequences such as engagements, losses, time
expenditure and resource consumption.
In February 2019, we conducted an experiment with 52 final-year cadets from the the Norwegian
Military Academy. The purpose was to test using a simulation based DSS and compare it to the
traditional way of wargaming for COA development and analysis. The cadets were divided into
groups and asked to make simplified decision briefings for two different battalion operations, one
when using SWAP and one while using the traditional method.
In this report we describe SWAP, and based on the results of the study, including feedback from the
cadets, we discuss the potential and requiremets of such a system for operations planning. The
objective of this report is to convey to Norwegian Armed Forces stakeholders the potential we see in
using computers and simulation to assist military planning and decision making. | en_GB |
dc.description.abstract | Planlegging av militære operasjoner krever at man kan utforske og vurdere ulike muligheter og forstå
konsekvenser av planen. Krigsspill er et viktig hjelpemiddel for å visualisere ulike handlemåter både
for egne og fiendtlige styrker. For å utvikle og forfine handlemåter bruker man gjerne store kart
som man tegner handlemåter og flytte brikker på. Vi mener det er mulig å lage digitale hjelpemidler
som kan støtte plangruppa enda bedre med å visualisere, evaluere og dele ulike muligheter og
konsekvenser.
Vi har laga en forskningsprototype på et beslutningsstøtteverktøyt for planlegging kalt SWAP ("Simulationsupported
Wargaming for Analysis of Plans"). SWAP benytter skybaserte løsninger og et enkelt
brukergrensesnitt som lastes ned i brukerens nettleser. Her har brukeren tilgang til terrenganalysetjenester
som ruteplanlegging og identifisering av stillinger. Brukeren kan laste inn oppdragsorganisasjon
og spesifisere handlemåter ved gi enhetene ulike oppgaver og tegne faselinjer for å synkronisere
utførelsen av oppgavene. Brukeren kan deretter simulere handlemåtene mot fientlige handlemåter
for å identifisere mulige konsekvenser relatert til tidsbruk, eventuelle tap og ressursbruk.
I februar 2019 gjennomførte vi et eksperiment der 52 sisteårs studenter ved Krigsskolen på Linderud
prøvde å bruke SWAP til planlegging. Hensikten med eksperimentet var å utforske nytteverdien til et
simuleringsbasert beslutningsstøttesystem for planlegging. Eksperimentet inngikk som en del av
undervisningen i plan- og beslutningsprosessen. Studentene fikk i oppgave å utvikle beslutningsbriefer
for to bataljonsoperasjoner, en ved hjelp av SWAP og en ved hjelp av et tradisjonelt papirkart.
Deretter skulle de gi tilbakemelding på bruken og potensialet for et digitalt hjelpemiddel som SWAP.
I denne rapporten beskriver vi forskningsprototypen SWAP og diskuterer potensialet og forutsetningene
for et slikt hjelpemiddel for militær operasjonsplanlegging basert på tilbakemeldinger fra
studentene. Hensikten med rapporten er å formidle mulighetene som ligger i et slikt digitalt hjelpmiddel
til interessenter i Forsvaret. | en_GB |
dc.language.iso | en | en_GB |
dc.subject | TermSet Emneord::Modellering og simulering | en_GB |
dc.subject | TermSet Emneord::Distribuert simulering | en_GB |
dc.subject | TermSet Emneord::Beslutningstrening | en_GB |
dc.subject | TermSet Emneord::Planlegging | en_GB |
dc.subject | TermSet Emneord::Tjenesteorientert arkitektur | en_GB |
dc.subject | TermSet Emneord::Kunstig intelligens | en_GB |
dc.title | Cloud-based decision support system for planning military operations | en_GB |
dc.source.issue | 20/00595 | en_GB |
dc.source.pagenumber | 34 | en_GB |